dinsdag 11 januari 2011

De onrust van een schrijver.

Twee boeken klaar, naar de editeurs, nog een literatuurlijst erachteraan, niets vergeten.........oh, ja toch, ach, kan nog wel. 
De twee boeken, manuscripten via de mail verstuurd en..............nog veder niets gehoord. 
er gebeurt veel in de lucht boven mijn hoofd, de airwaves, maar niets substantieels, email of post. 
Hoe voelt dat, frustrerend natuurlijk. Tien jaar zitten broeden op dat boek, de boeken en....................

Ik ben niet geduldig meer, ik ben over het algemeen een heel geduldig mens, zo geduldig dat mensen denken dat ik slaap of het allemaal niet bijzonder vindt, alsof het me niets kan schelen. 
Nog nooit heeft iets me zoveel doen schelen, is dit nog goed Nederlands, dat ik als een roofdier de lucht boven mijn hoofd in de gaten houdt. 
Via de airwaves krijg ik wel te horen dat het een goed boek is. maar ik wil het boek zien, in mijn handen houden, m'n naam er inschrijven, kalligraferen met m'n HEMA-vulpen in iedere grote Selexyz winkel in Nederland. Nee, op papier schrijven doe ik nauwelijks meer, ik schrijf tegenwoordig alleen nog maar op de computer, boek 3 schrijf ik in m'n Word, ga ik niet meer op Hyve, Myspace zetten. 

Ik denk dat ik maar een Mulisch-attitude moet aannemen, ik weet dat ik kan schrijven, ik schrijf goed, ik tik af en toe wat te snel, wat typfouten, wat grammatica foutjes waar ik echt niet van wakker lig. 
Het gaat om het verhaal, de boodschap, komt het over, wordt het begrepen door leken en aanverwanten. Leuk woord aanverwanten, ga ik vaker gebruiken, niet alleen als ik weer een blog of verhaal c.q. hoofdstuk aankondig en ook mijn kunstprojecten mee aankondig(en). 
Nee, ik hoef geen Nobel-prijs, ik wil alleen maar gelezen worden, m'n kunstwerken gezien en mogelijk verkocht. Geld verdienen om nog meer te kunnen schrijven en nog meer kunstprojecten te kunnen uitvoeren. 

Ik wil een foto van m'n boek op m'n website; www.kingdom-of-shamballa.eu zetten en iedere site waar ik een account heb, ik wil een foto van boek 2 op m'n website; www.kingdom-of-shamballa.euzetten en iedere site waar ik een account heb, ik wil, ik wil, ik wil.................................................... 

Eindelijk doen waar ik werkelijk plezier aan heb, niet meer misbruikt worden door de werkgevers waar ik voor (ge)werk(t)(heb). 
Ik wil, ik wil, ik wil............................mijn schrijven verder ontwikkelen, weer gaan schilderen en experimenteren met olieverf, weer dromenvangers maken met allerlei aanhangsels, ik wil collageboeken maken zonder aan kopieerkosten te hoeven denken, werken aan digitale collages met teksten en foto's........................... 

Ik wil, ik wil, ik wil................................... 

Schrijver zijn, kunstenaar zijn, schilder zijn, collageur zijn, fotograaf zijn, dichter zijn, striptekenaar zijn, ik...... 

Ik ben Schrijver, kunstenaar, schilder, collageur, fotograaf, dichter, striptekenaar. 
Ik ben die ik ben 
Ik ben die is 
Schrijver, kunstenaar, kunstschilder, collageur, fotograaf, dichter 

Druk bezig met allerlei nieuwe projecten, waarvan ik ieder stap de wereld in zal gooien via Hyve, Myspace, Facebook, Twitter en Flickr. 
Eindelijk begint de droom vorm aan te nemen, ja ook wat druk uitoefenen, is ook nodig, niet iedereen heeft mijn soort werk-ethiek;bezig, bezig, bezig, werken, werken, werken omdat dat/dit het enige is waar ik plezier aan heb, heb het jaren aan de kant gecshoven als hobbien, ik ben het hobbien moe, dingen maken is mijn leven en ik leer nu mijn producten door de strot van anderen te duwen. Niet omdat dat zo leuk is, maar omdat ik ergens van moet leven. 

Nou dat was even weer een drol, waarheid, realiteit................ik reik nu naar de enterknop, het doorterk touwtje aan de wc-pot en het staat weer in openbare toilet dat internet heet. 

Liefde en Licht en ik meen het ook nog. 

Gabriel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten